Територіальне розташування – найголовніший критерій вибору батьків на старті знайомства дитини з робототехнікою, коли в пріоритеті ресурс часу та грошей, або треба просто відповісти на питання – чи підійде це дитині, чи ні? Але нерідко цей критерій виявляється незовсім вдалим при подальшому бажанні розвиватись.
Результат навчання. Якщо вже відвідувати заняття, то з користю. Тут важливо батькам знати, що буде вміти дитина в кінці навчання (заняття, блоку занять, курсу, року, всіх курсів клубу) або як вона зміниться. Звісно, представники клубів щось будуть відповідати. Навряд чи можна знайти клуб, де одразу кажуть, що «в нас тут нічого такого, просто модельки діти збирають, і все».
Радимо батькам одразу питати про систему виміру обіцяного, коли ведуть мову про майбутній результат. Якщо параметр не можна поміряти, то тоді у батьків і не буде можливості оцінити розвиток дитини у робототехніці, і не можна буде отримати відповідь, чи вірно обрано клуб. Наприклад, порівняйте обіцянки: «У дитини розвивається просторова уява» - параметр, який не можна поміряти, а от «Через пів року дитина без допомоги буде збирати за інструкцією» можна поміряти – це є чи цього немає; «Зможе писати програми», чи «Зможе запрограмувати рух робота вздовж звивистої лінії» (в першому варіанті не вказується складність програми, а лише тільки наявність); «Дитині легше буде вступити до університету», чи «Дитина зможе написати програму керування пральною машиною на трьох мовах – Python, Java, С++» (в чому саме буде легше дитині при вступі – не зрозуміло, а от на трьох мовах написати програму конкретної складності – це вже рівень).
Якщо клуб нічого такого, що можна виміряти за короткий термін (півроку, наприклад), не обіцяє, то і результат не очікуйте.
Гарантія навчання. У кінці певного проміжку часу треба порівнювати обіцяне клубом з дійсністю, тобто досягненнями дитини. І, якщо дійсність не відповідає обіцяному, то що в цьому разі обіцяє клуб – повернути гроші, додаткові безкоштовні заняття, знижку, чи щось інше?
Якщо клуб нічого не гарантує – неготовий відповісти за свої обіцянки, то в такому випадку і не варто на щось сподіватись.
Чи є пробні заняття? Вони, як правило, потрібні, щоб зрозуміти чи сподобається навчання дитині? Пробні можуть бути безоплатні, можуть оплачуватись, якщо дитині сподобалось і буде ходити, можуть бути за повну вартість, але оплата йде за лише одне заняття, а не за одразу блок.
Чи є можливість відпрацювати пропущене заняття? Дитина може захворіти або з іншої причини може пропустити заняття. А гроші за абонемент сплачено. Тому для батьків ця опція важлива. Клуб може запропонувати відпрацювання, як правило, з іншою групою, якщо в ній буде вільне місце. Правда, він також може встановити часовий ліміт, коли цією можливістю можна скористатися. Також можуть надати матеріал для самостійного проходження пропущеного заняття.
Умови оплати. Щоб привабити батьків, клуби використовують різні акції («приведи друга», «день народження», інші) або систему знижок при оплаті на довший термін. Якщо клуб одразу пропонує дууууже велику знижку при оплаті як мінімум на пів року та ще й без права пробного заняття, то тут треба насторожитися та спитати про умови повернення грошей. На оплату великих термінів треба зважуватися тільки після перевірки малими періодами. Дитині може просто не сподобатись через 2-3 заняття, а гроші сплачено. Крім того, є і багато інших нюансів, на які Ви можете в договорі просто не звернути одразу увагу.
Умови повернення грошей. Цей пункт стане актуальним, якщо дитина з якихось причин перестане ходити на заняття – захворіла, більше не подобається або просто карантин в країні. На ці та інші випадки радимо підстрахуватися – спитайте одразу чи повернуть гроші та в якому вигляді? Якщо не повертають, то немає сенсу брати абонемент на великий термін. Якщо повернуть іншими курсами або курсами он-лайн, то одразу треба дізнатися і про ці курси теж, чи дійсно вони підійдуть для Вашої дитини? Якщо ж повертають грошима, то і хвилюватися нема за що.
Умови проведення занять є також дуже важливими критеріями при виборі клубу робототехніки. До умов можна віднести: графік занять (робочі або вихідні дні, ранок чи вечір), кількість дітей у групі або на одного викладача, кількість дітей на один набір конструктора та ноутбук, матеріальна база та оргтехніка, безпека, роздаткові індивідуальні навчальні матеріали, система мотивації дітей, можливість он-лайн занять, тощо. На перший погляд вони можуть здатися незначними, але як раз саме через неякісні умови діти найчастіше хочуть полишити клуб робототехніки.
До всього вже написаного можна додати навчальні матеріали. Одна справа, коли клуб готував їх сам, залучивши методистів-професіоналів для розробки занять, посібників або ж використовував такі. А зовсім інше, коли використовує базові моделі конструкцій, що є у вільному доступі мережі Інтернет, які дитина може і вдома зібрати самостійно. В останньому випадку треба звернути увагу на методичну послідовність та навчальну наповненість курсів.
Та при всьому цьому головну роль у розвитку Вашої дитини зіграє саме викладач. Якщо до нього буде тягнутися дитина, то все інше відійде на другий план. Хоч про це Ви дізнаєтесь згодом, а не одразу. Але дещо Ви можете зробити перед вибором. Розпитайте про викладача в клубі – про його досвід викладання, скільки викладає в цьому клубі, де ще викладає, що веде, яка освіта, які досягнення його учнів, ін.
Дитина йде не на клуб. Дитина йде на викладача.